Aktualności
12.11.2022 – Odcinek II
Dnia 12.11.2022 r. został udostępniony dla ruchu przejazd przez tunel drogi ekspresowej S7 na odcinku Naprawa – Skomielna Biała.
Tunel posiada dwie komory (nitki), po jednej dla każdej jezdni, długość 2058 m, wysokość 4,7 m, szerokość użytkową 14,9 m, dwa pasy ruchu po 3,5 m każdy oraz 3 m pas awaryjny.
Więcej informacji o otwarciu tunelu na stronie:
https://www.gov.pl/web/gddkia/nowy-tunel-na-zakopiance-otwarty
11.10.2022 – Odcinek II
Dnia 11.10.2022 r. podpisano Aneks nr 6 do Umowy z Wykonawcą WEBUILD S.p.A., zgodnie z którym został podniesiony limit waloryzacji dla kontraktu na roboty budowlane.
22.07.2022 – Odcinek I
23.05.2022 – Odcinek I
Wykonawca kontynuuje roboty na drogach dojazdowych i gminnych związane z układaniem warstw konstrukcyjnych, umocnieniami rowów, humusowaniem i porządkowaniem terenów przyległych. Prowadzony jest również montaż ogrodzenia, który znajduje się na końcowym etapie realizacji.
12.04.2022 – Odcinek I
Po zakończeniu sezonu zimowego, Wykonawca zwiększył intensywność prowadzonych robót. Wznowione zostały prace związane z realizacją dróg dojazdowych, elementów kanalizacji deszczowej, umocnień rowów, profilowań skarp oraz innych robót wykończeniowych w rejonach obiektów mostowych i wzdłuż Trasy Głównej. Szczegółowy opis realizowanych działań znajdą Państwo na: s7-lubien-rabka.pl/a-postep_01.html
08.04.2022 – Odcinek II
Po przerwie zimowej rozpoczęto wykonywanie robót drogowych przed portalami tunelu. Prowadzone są także prace związane z wyposażeniem tunelu w urządzenia sterowania i monitoringu, a ku końcowi zmierzają prace nad wykonaniem zabezpieczenia ogniochronnego.
18.03.2022 – Odcinek I
W trakcie okresu zimowego trwającego od 16 grudnia 2021 do 15 marca 2022 Wykonawca prowadził prace w miarę występowania korzystnych warunkach atmosferycznych, odpowiednich dla danego asortymentu robót. Realizowane były m.in. prace związane z montażem ogrodzeń na Trasie Głównej (odc. E), profilowaniem i humusowaniem skarp przy DK7 czy też robotami wykończeniowymi na innych obiektach.
16.12.2021 – Odcinek I
30.11.2021 – Odcinek I
30 listopada 2021 r. po odbiorach oznakowania, o godzinie 14.00 została udostępniona dla ruchu jezdnia prawa S7 Lubień – Naprawa, w kierunku Zakopanego. Tym samym ruch w obu kierunkach odbywa się po osobnych jezdniach.
30.11.2021 – Odcinek I
30 listopada 2021 r. po odbiorach oznakowania, wczesnym popołudniem, udostępniona zostanie dla ruchu jezdnia prawa S7 Lubień – Naprawa,
w kierunku Zakopanego. Tym samym na jezdni lewej, w kierunku Krakowa, ruch odbywał się będzie także dwoma pasami.
S7 Lubień - Naprawa ma długość 7,6 km. Przy dwujezdniowej drodze klasy S powstają dwa MOP-Y : Lubień i Krzeczów.
Około 24 % drogi przebiega po obiektach, a 49 % w wykopach.
Wybudowano 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim.
Odcinek S7 Lubień – Naprawa jest częścią ok. 16,7 km drogi ekspresowej zakończonej w Rabce Zdroju, którą podzielono na trzy części realizacyjne.
Wartość całkowita kontraktu S7 Lubień – Rabka Zdrój wynosi 2 471 380 000,00 zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to kwota 1 322 398 015,17 zł.
Umowa o dofinansowanie unijne podpisana została 11 września 2017 r.
W Naprawie omijamy tunel
Na jezdni w kierunku Nowego Targu i Zakopanego dopuszczalna będzie prędkość 100 km/godz.
jednak przed zjazdem na drogę powiatową trzeba prędkość zredukować do 50 km/godz., ponieważ jest tu zawężenie do jednego pasa ruchu.
Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch z drogi ekspresowej.
W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do DK7 tzw. Starej Zakopianki i omijamy budowę tunelu.
Z uwagi na zawężenie do jednego pasa ruchu i ograniczenie prędkości, podczas dużego natężenia ruchu, w Naprawie mogą wystąpić zatory.
Prace poza jednią
Ukończona została budowa jezdni prawej S7 Lubień Naprawa, co nie oznacza zakończenia całej inwestycji. Będą jeszcze wykonywane prace poza jezdnią, m.in. roboty ziemne i melioracyjne pod obiektami inżynierskimi. Kontynuowane są prace przy budowie ogrodzenia trasy. Nie będzie też można korzystać z miejsc obsługi podróżnych: MOP Lubień i MOP Krzeczów, gdyż tu również trwają prace wykończeniowe. Wszystkie te roboty będą kontynuowane dopóki pozwolą na to warunki atmosferyczne.
16.11.2021 – Odcinek I
Odcinek A - zakończono montaż ekranu EO1.
08.11.2021 – Odcinek I
Zakończono roboty bitumiczne na Trasie Głównej.
04.11.2021 – Odcinek I
Uzyskano zaświadczenie WINB o braku sprzeciwu w formie decyzji, odnośnie przystąpienia do użytkowania obiektu 678 jezdnia prawa. Prowadzone będą roboty porządkowe, makroniwelacyjne pod obiektem oraz likwidacja zaplecza. Wykonano wszystkie zasadnicze obiekty objęte kontraktem oraz Aneksem. Obiekt nadaje się do użytkowania. Pozostałe roboty pod obiektem oraz na odjazdach, wykonuje firma Strabag.
03.11.2021 – Odcinek I
Odcinek A - Rozpoczęto montaż barier drogowych na kapie chodnikowej muru oporowego.
25.10.2021 – Odcinek I
Ułożono warstwę ścieralną SMA na odcinku A na jezdni prawej.
20.10.2021 – Odcinek I
Została wykonana warstwa ścieralna dla tymczasowego połączenia Trasy Głównej w km 721+050 z drogą powiatową K1686,mające na celu umożliwienie ruchu na tym odcinku do czasu otwarcia Tunelu.
13.10.2021 – Odcinek I
Wykonano próbne obciążenie statyczne i dynamiczne na prawej jezdni obiektu nr 4.
06.10.2021 – Odcinek I
Rozpoczęto procedurę odbiorową mostu.
04.10.2021 – Odcinek I
Ułożono warstwę ścieralną SMA na jezdni prawej obiektu 4 i na dojeździe do obiektu.
13.09.2021 – Odcinek I
Zabetonowano ostatni segment kapy na styku z obiektem 4. Jednocześnie z wykonywaniem kapy chodnikowej prowadzono montaż słupów ekranów przeciwhałasowych. Montaż ekranów zakończono 16.11.2021. Pozostały do wykonania schody ewakuacyjne.
10.09.2021 – Odcinek I
Wykonano próbne obciążenie dynamiczne i statyczne obiektu 678 – jezdnia prawa.
09.09.2021 – Odcinek I
Rozpoczęto przygotowania do wykonania próbnego obciążenia obiektu 6+7+8.
08.09.2021 – Odcinek I
Obiekt 678 - ułożono warstwę ścieralną SMA na jezdni prawej.
18.08.2021 – Odcinek I
Rozpoczęto wykonywanie warstwy asfaltu twardolanego.
07.08.2021 – Odcinek I
Rozpoczęto usuwanie asfaltu twardolanego oraz demontaż izolacji na Obiekcie 4.
04.08.2021 – Odcinek I
Rozpoczęto wykonywanie nowej izolacji poziomej z papy termozgrzewalnej na Obiekcie 4.
16.07.2021 – Odcinek I
Zakończono budowę konstrukcji Muru Oporowego MO1, rozpoczęto roboty przy budowie kapy i gzymsu.
31.05.2021 – Odcinek I
W dniach 27.05.2021 – 28.05.2021 ustawiono dylatacje modułowe na przyczółkach jezdni prawej obiektu 6-7-8:
- Montaż dylatacji – oś 1P – 27.05.2021,
- Montaż dylatacji – oś 10P – 28.05.2021.
Stan montażu dylatacji umożliwia wykonywanie robót drogowych poza obiektem.
30.04.2021 – Odcinek I
W okresie 29.03.2021 – 27.04.2021 zakończono roboty związane z realizacją ustroju nośnego na obiekcie 6-7-8:
- Sprężenie segmentu 9 – kable wewnętrzne – 31.03.2021,
- Opuszczenie urządzenia MSS,
- Sprężenie zewnętrzne – zakończenie prac – 27.04.2021;
05.03.2021 – Odcinek I
W związku z zakończeniem okresu zimowego Wykonawca przystąpi do robót Kontraktowych z dniem 16.03.2021. Dotychczas Wykonawca wykonał szereg prac przygotowawczych związanych między innymi z opracowaniami programów naprawczych, inwentaryzacją, odwadnianiem placu budowy, montażem siatek zabezpieczających na obiektach mostowych, transportem materiałów budowlanych czy organizacją zapleczy budowy.
22.12.2020 – Odcinek I
Podpisaliśmy umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Naprawa. Wykonawcą wartej 74,5 mln zł inwestycji, która ukończona zostanie w ciągu 8 miesięcy licząc od zakończenia okresu zimowego, jest firma STRABAG Infrastruktura Południe.
W trakcie podpisywania umowy przedstawiciele firmy Strabag zadeklarowali, że po dopełnieniu niezbędnych formalności zaczną się przygotowania do rozpoczęcia robót. Choć zgodnie z umową prace mają się rozpocząć po zakończeniu okresu zimowego (który trwa do 15 marca), firma chce rozpocząć roboty wcześniej, jeżeli tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne.
Więcej informacji na stronie:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40541/Kontynuacja-budowy-S7-Lubien-Naprawa-zatwierdzona-umowa
16.11.2020 – Odcinek I
19.10.2020 – Odcinek I
01.09.2020 – Odcinek I
17.07.2020 – Odcinek I
Mobilizacja wykonawcy (konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING) nie wskazuje na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r. Pomimo licznych działań podjętych przez GDDKiA w celu zmobilizowania wykonawcy do realizacji kontraktu zgodnie z umową nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie. Nic nie wskazuje także na zmianę tej sytuacji. Wobec tych faktów 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstępuje od umowy z wykonawcą odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa.
Więcej informacji na stronie:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38479/Wykonawca-S7-Lubien-Naprawa-nie-daje-gwarancji-na-ukonczenie-inwestycji
Aktualności z 2019 r. - ⇅ -
20.12.2019 – Odcinek I
Nową, lewą jezdnią budowanej S7 na odcinku Lubień-Naprawa kierowcy przejadą w dwóch kierunkach od piątku 20 grudnia 2019 r. Jednocześnie zamknięta zostanie możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na drogę krajową nr 7 (Zakopiankę). W tym miejscu po przełożeniu ruchu rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko.
Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 na odcinku Myślenice - Lubień kierowcy nie będą GDDKiA zjeżdżać w dół do DK7 jak do tej pory. Ten zjazd zostanie zamknięty. Pojadą na wprost do lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień - Naprawa. Na całym tym odcinku o długości 7,6 km ruch odbywa się tylko po jednej jezdni, w dwóch kierunkach. Obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do drogi krajowej nr 7 tzw. starej „Zakopianki” i omijamy budowę tunelu.
Jadąc od strony Podhala i Zakopanego w Naprawie, z DK7 kierowcy zjeżdżają w lewo na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu będzie miał pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m jest wjazd na jedną jezdnię budowanej S7, gdzie ruch odbywa się w dwóch kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania. Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej DK7 nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7.
Pozostaje możliwość jazdy DK7. Aby się na nią dostać od strony Krakowa trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na DK7 w okolicy budowy S7.
Więcej informacji na: www.gddkia.gov.pl
11.10.2019 – Odcinek III
W dniu 11.10.2019 o godzinie 10.30 wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na rondzie przy wjeździe na węzeł w Skomielnej i drogę S7 w kierunku Zakopanego. Uruchomiono dodatkową łącznicę "A" dla kierowców jadących z Krakowa. Szczegóły na załączonym zdjęciu.
PROJEKT tymczasowej organizacji ruchu na czas przełożenia ruchu na drogę S7 pomiędzy węzłami Skomielna i Zabornia. Uruchomienie łącznicy A węzła Skomielna.
Projekt obejmuje organizację ruchu kołowego oraz sposób oznakowania w związku z przełożeniem ruchu na ciągi drogi S7 pomiędzy węzłami Skomielna i Zabornia. Niniejsze opracowanie zawiera rozwiązania projektowe związane z uruchomieniem łącznicy A dla relacji Kraków - Zakopane.
PROJEKT DO POBRANIA - PLIK PDF
28.09.2019 – Odcinek III
Przejeżdżamy drogą ekspresową S7 ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju
W sobotę 28 września 2019 r. kierowcy rozpoczną użytkowanie drogi ekspresowej S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju oraz dwujezdniowej drogi głównej przyspieszonej do Chabówki. To wyjątkowo malownicza droga z widokami na góry, w tym Tatry. Jest to pierwszy z trzech odcinków budowanej S7 na południe od Krakowa oddany do użytku.
Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich 17, w tym najdłuższy i najwyższy, liczący 1 km długości oraz i 50 m wysokości oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle Skomielna. Pod wiaduktami węzła Skomielna zlokalizowano Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Powstało miejsce obsługi podróżnych MOP Zbójecka Góra.
Na 6,1 km odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudowano dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia. Z węzła Skomielna poprowadzono zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, do drogi krajowej nr 28. Z węzła Zabornia zjechać można do DK47 na Nowy Targ i DK7 na Chyżne, do granicy państwa ze Słowacją.
Budowa S7 Lubień-Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są z tzw. fliszu karpackiego czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi S7 Lubień – Rabka Zdrój występują łupki, iłołupki i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe.
Problemy spowodowane skomplikowanymi warunkami geologicznymi pojawiły się w obrębie estakady położonej jednocześnie nad ciekiem bez nazwy, drogą DK7 popularnie nazywaną Zakopianką oraz drogami lokalnymi w Skomielnej Białej. Estakada o długości 281 m wznosi się nad powierzchnią terenu do wysokości 32 m. Tworzą ją dwa równoległe obiekty, z jezdniami o dwóch pasach ruchu. Według pierwotnego projektu podpory tej estakady miały być posadowione na palach o dużych średnicach. Wykonawca przeprowadził uzupełniające badania geologiczne, geofizyczne i stwierdził, że jest tu wysoki stopień zaburzeń tektonicznych warstw skalnych, które są nachylone pod dużym kątem. Miękkie i silnie spękane skały znajdują się na głębokości od 19 do 30 metrów poniżej poziomu gruntu. W okolicy skrajnej południowej podpory stwierdzono uskok tektoniczny. Skały przesunęły się względem siebie po linii uskoku o 8 metrów. Wiercenia wykazały też możliwość wystąpienia tu zjawisk osuwiskowych. W konsekwencji trzeba było zaprojektować estakadę i posadowić ją nie na palach, ale na studniach (kesonach) kopanych do odpowiedniej głębokości i zalanych potem betonem. Dopiero na nich powstały filary estakady. Eksperci z Politechniki Krakowskiej wyrazili opinię, że taka zmiana posadowienia podpór jest z inżynierskiego punktu widzenia rozwiązaniem właściwym.
Jednak zmiana projektu i jego realizacja spowodowały wydłużenie czasu budowy odcinka S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój, stąd oddanie do ruchu zaplanowano pod koniec września 2019 r.
S7 Lubień – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka, lata budowy 2016-2021
Na odcinku ok. 16,7 km nowej drogi, w tym 15,83 km ekspresowej oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany został dwujezdniowy fragment drogi krajowej nr 47 do Chabówki i tam włączony został do istniejącego już dwujezdniowego odcinka DK47 Chabówka – Rdzawka.
Odcinek S7 Lubień – Rabka Zdrój podzielony został na 3 odcinki realizacyjne: Lubień – Naprawa; Naprawa – Skomielna Biała oraz Skomielna Biała – Rabka Zdrój.
Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa dwa miejsca obsługi kierowców : „Lubień” i „Krzeczów” zapewniają możliwość odpoczynku w trakcie podróży. 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim oprócz funkcji użytkowej zapewni atrakcje widokowe. Tym odcinkiem pierwsze pojazdy przejadą jeszcze w tym roku całą jezdnią lewą i częściowo prawą. Dopiero po przełożeniu ruchu z DK7 na S7 i zamknięciu dla ruchu DK7 będzie można wybudować mur oporowy w miejscu połączenia prawej jezdni istniejącej S7 z nową S7 w Lubniu.
Na odcinku II Naprawa – Skomielna Biała, tunelowym o długości ok.3,0 km powstaje dwukomorowy tunel o długości każdej nitki ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Zakończenie drążenia tunelu ma nastąpić w 2021 r.
Koszt całego odcinka S7 Lubień – Rabka Zdrój wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł.
Parametry techniczne:
Droga ekspresowa S7 |
Prędkość projektowa: |
100 km/h |
Kategoria ruchu: |
KR6 |
Obciążenie na oś |
115 kN/oś |
Przekrój dwujezdniowy |
2 x 2 |
Szerokość jezdni |
2 x 7,00 m |
Szerokość pasa ruchu |
3,50 m |
Szerokość opaski wewnętrznej |
0,50 m |
Szerokość opaski zewnętrznej |
0,75 m |
Szerokość pasów awaryjnych |
2 x 2,50 m (3,0m w tunelu) |
Szerokość poboczy gruntowych |
0,75 m - 2,25 m (przy występowaniu
urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu
lub ochrony środowiska) |
Dostępność do drogi ograniczona |
węzły drogowe |
Na wzniesieniach przekrój 2x3 |
- Szerokość jezdni |
10,50 m |
- Szerokość dodatkowego pasa ruchu |
3,50 m |
- Szerokość opaski zewnętrznej |
1,00 m |
Droga krajowa nr 47 |
Klasa techniczna: |
GP |
Prędkość projektowa: |
80 km/h |
Kategoria ruchu: |
KR5 |
Obciążenie na oś |
115 kN/oś |
Przekrój dwujezdniowy |
2 x 2 |
Szerokość jezdni |
2 x 7,00 m |
Szerokość pasa ruchu |
3,50 m |
Szerokość opaski wewnętrznej |
0,50 m |
Szerokość poboczy bitum. |
2,00 m |
Szerokość poboczy gruntowych |
0,75 m - 2,25 m (przy występowaniu
urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu
lub ochrony środowiska) |
Dostępność do drogi ograniczona |
węzły drogowe |
Odcinek S7 Skomielna Biała – Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki budowała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Koszt inwestycji wyniósł brutto 615 068 976,27zł. Gwarancja jakości wykonanych prac obowiązuje przez 10 lat.
06.09.2019 – Odcinek III
Wykonano próbne obciążenia statyczne i dynamiczne Obiektów 18a i 18d zlokalizowanych na Węźle Skomielna.
Były to ostatnie testy obciążeniowe obiektów mostowych na Odcinku III przed oddaniem do ruchu.
Wszystkie wyniki badań były pozytywne. Nośność obiektów odpowiada klasie A wg PN-85/S-10030.
04.09.2019 – Odcinek I
W dniu 4 września rozpoczęto montaż jednoprzęsłowej kładki technologicznej o konstrukcji stalowej – obiekt nr 12a. Obiekt ten znajduje się nad projektowaną drogą ekspresową S7 w km 718+744,73. Projektowany obiekt ma na celu przeprowadzenie projektowanego wodociągu przez rejon, gdzie niweleta projektowanej drogi ekspresowej S7 jest usytuowana w wykopie.
02.09.2019 – Odcinek III
W poniedziałek 02.09.2019 r. o godzinie 11.00 przełożony został ruch z budowanej S7 na istniejący i odcinkami przebudowany ślad DK7, popularnej Zakopianki. Dotyczy to odcinka od Zbójeckiej Góry do węzła Zabornia budowanej S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Zmiana ta przewidywana jest do drugiej połowy września 2019 r.
Wprowadzone przełożenie ruchu niezbędne jest do dokończenia robót nawierzchniowych i wykończeniowych na drodze ekspresowej S7. Trzeba położyć warstwę ścieralną czyli ostatnią nawierzchni, pozamykać istniejące zjazdy tymczasowe i wykonać poziome oznakowanie na jezdniach S7. Prace te zostaną ukończone w drugiej połowie września 2019 r.
Więcej informacji na: www.gddkia.gov.pl
18-19.07.2019 – Odcinek III
W dniach 18 i 19 lipca 2019 r. na Obiekcie nr 22 zlokalizowanym w Rabce Zdrój, w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7, ułożono warstwę ścieralną nawierzchni z mieszanki SMA grubości 4 cm na jezdni prawej i lewej.
19.07.2019
W piątek 19 lipca 2019 r. przełożony został ruch pojazdów z jezdni lewej na prawą budowanej S7 Skomielna Biała-Rabka Zdrój. Ruch odbywa się w dwóch kierunkach po jednej jezdni od Zbójeckiej Góry do węzła Zabornia. Na lewej jezdni będzie układana warstwa ścieralna nawierzchni.
Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu polegającej na przełożeniu ruchu pojazdów z jezdni lewej na prawą związane jest z koniecznością położenia ostatniej warstwy nawierzchni na jezdni lewej S7 od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju i dalej dwujezdniowej DK47 do Chabówki. Na jezdni prawej są już wszystkie warstwy nawierzchni.
Przełożenie ruchu pojazdów z DK7 na jedną, lewą jezdnię S7, od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju i dalej do Chabówki nastąpiło 11 października 2018 r. Ruch także odbywał się po jednej jezdni w dwóch kierunkach. Zmiana ta była niezbędna do wybudowaniu łącznic na węźle Zabornia i prowadzenia dalszych prac przy budowie S7, m.in. najazdów na obiekty inżynierskie i dróg serwisowych.
Aktualnie na mostach i wiaduktach trwają prace wykończeniowe: montaż balustrad, wykonywanie nawierzchni gzymsów i chodników z żywicy, ekranów, umacnianie stożków. Zaawansowanie prac wykończeniowych na obiektach mostowych wynosi 92%.
Na trasie głównej S7 układano nawierzchnię. Warstwa wiążąca nawierzchni ułożona jest w 67%, a ścieralna w 22%.
W ostatnim tygodniu umacniano też skarpy i dna rowów na węźle Zabornia, drogach dojazdowych oraz S7. Humusowano skarpy i obsiewano trawą, montowano belki i wypełnienia ekranów akustycznych. Na skarpach układano kostkę granitową. W budynku OUDE (obwodu utrzymania drogi ekspresowej) pod węzłem Skomielna trwały prace przy: szpachlowaniu sufitów w pomieszczeniach magazynowych, instalacji odgromowej a także montowano bramy garażowe.
źródło: www.gddkia.gov.pl
02.07.2019 – Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 jezdnia prawa w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 w Skomielnej Białej ułożono warstwę ścieralną nawierzchni z masy SMA grubości 4 cm.
01.07.2019 – Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 jezdnia lewa w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 w Skomielnej Białej oraz na łącznicy Węzła Skomielna - Obiekcie nr 18b ułożono warstwę ścieralną nawierzchni z mieszanki SMA grubości 4 cm.
28.06.2019 – Odcinek III
Na obiektach nr 23 i 25a zlokalizowanych w Rabce-Zdrój w ciągu drogi DK 47 wykonano próbne obciążenia statyczne i dynamiczne. Podczas badań statycznych obciążano po dwa przęsła każdego obiektu sześcioma samochodami o łącznej masie 192 tony. Podczas obciążenia dynamicznego wykonano przejazd samochodów w obu kierunkach z różnymi prędkościami oraz z dodatkowym wymuszeniem drgań. Wyniki testów obciążeniowych statycznych i dynamicznych były pozytywne.
25.06.2019 – Odcinek III
Na obiektach nr 23 i 25a zlokalizowanych w Rabce-Zdrój w ciągu drogi DK 47 położono warstwę ścieralną nawierzchni jezdni z mieszanki SMA o grubości 4 cm.
24.06.2019 – Odcinek I
Rozpoczęto układanie warstwy izolacyjnej – wiążącej z asfaltu twardolanego na nitce prawej obiektu nr 14.
W godzinach rannych 7-9 wykonano niezbędne roboty przygotowawcze.
Dostarczono asfalt na budowę i ok. godziny 11:00 systemem połówkowym rozpoczęto układanie masy asfaltowej od podpory nr 9 w kierunku podpory nr 1.
Przewidywane tempo pracy to ok 100mb szerokości ½ jezdni/dzień. Termin ukończenia ułożenia asfaltu twardolanego na całej szerokości jezdni, nitki prawej to 03.07.2019 r.
Niezwłocznie po ułożeniu na nitce prawej Podwykonawca rozpocznie prace asfaltowe na nitce lewej obiektu nr 14.
12.06.2019 – Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 przeprowadzono próbne obciążenie dynamiczne konstrukcji nośnych jezdni lewej i prawej. Badania polegały na pomiarze drgań konstrukcji nośnej podczas przejazdu przez obiekt samochodu ciężarowego o masie 32 ton z różną prędkością oraz podczas przejazdu przez próg umieszczony poprzecznie na jezdni. Wszystkie uzyskane wyniki próby były pozytywne.
11.06.2019 – Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 wykonano badania próbnego obciążenia statycznego konstrukcji nośnych jezdni lewej i prawej. Do badania użyto 8 samochodów ciężarowych o masie 32 tony każdy. Zastosowano 16 schematów ustawień samochodów o ciężarze 256 ton w poszczególnych przęsłach. Sprawdzono ugięcia przęseł oraz osiadania podpór obiektu. Maksymalne ugięcie konstrukcji nośnej w największym przęśle o rozpiętości 140 m wyniosło 13 mm, co stanowiło ok. 80% wartości obliczeniowej. Wszystkie wyniki badań były pozytywne.
10.06.2019 – Odcinek III
Dokonano próbnego obciążenia konstrukcji nośnej jezdni prawej Obiektu nr 24. Badanie wykonano w postaci badania statycznego i dynamicznego. Do badania statycznego użyto 7 samochodów ciężarowych załadowanych kruszywem o masie całkowitej każdego wynoszącej 32 tony. Badano ugięcia przęseł oraz osiadanie podpór obiektu. Badanie dynamiczne polegało na pomiarze drgań konstrukcji podczas przejazdu przez obiekt samochodu ciężarowego z różną prędkością oraz podczas przejazdu przez próg umieszczony poprzecznie na jezdni. Wszystkie uzyskane wyniki były pozytywne.
05.06.2019 – Odcinek III
Na Obiekcie nr 24 długości 372,9 m ułożono warstwę ścieralną nawierzchni jezdni prawej z mieszanki SMA grubości 4 cm.
03.06.2019 – Odcinek III
Ułożono warstwę ścieralną SMA gr. 4 cm nawierzchni jezdni prawej Obiektu nr 21.
Maj 2019
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła na swojej stronie internetowej zakładkę "Serwis dla podwykonawców", w której znajdują się informacje o procedurach płatności, wzory wniosków i oświadczeń i inne istotne informacje dla PUD.
Serwis ten jest dostępny pod adresem:
https://www.gov.pl/web/gddkia/dla-wykonawcy-i-podwykonawcow
Komunikat dot. uruchomienia serwisu:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/33265/Poradnik-dla-podwykonawcow-jak-skutecznie-zadbac-o-swoje-interesy
27.05.2019 - Odcinek III
Ułożono warstwę ścieralną nawierzchni jezdni z mieszanki „SMA” gr. 4 cm na nitce lewej Obiektu nr 21 długości 996 m.
18.04.2019 - Odcinek I
Rozpoczęto układanie podbudowy ACWMS22P na odcinku E.
09.04.2019 - Odcinek III
Zrealizowano roboty nawierzchniowe w zakresie w-wy wiążącej od ob. 24 do końca odcinka drogi S7 na jezdni prawej.
08.04.2019 - Odcinek I
Rozpoczęto układanie podbudowy AC WMS 22P w km 717+000 - 717+500
29.03.2019 - Odcinek I
Rozpoczęto układanie ścieku metodą ślizgową w km 717+350 - 717+600
08.02.2019 - Odcinek I
Na Obiekcie 6+7+8 zabetonowano płytę górną ustroju nośnego segmentu 1.
Wbudowana ilość mieszanki betonowej to 483m3.
24.01.2019 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 w Skomielnej Białej zabetonowano ostatni zwornik ustroju nośnego jezdni prawej. W ten sposób zakończono wykonywanie segmentów konstrukcji nośnej na obu jezdniach, tworząc dwa ustroje ciągłe o długościach 996 m każdy.
17.01.2019 - Odcinek I
Zabetonowano płytę dolną i środniki pierwszego segmentu ustroju nośnego nitki lewej Obiektu nr 6+7+8. Obiekt realizowany jest metodą rusztowania przesuwnego (MSS).
Aktualności z 2018 r. - ⇅ -
18.12.2018 - Odcinek I
Zakończono proces nasuwania podłużnego konstrukcji nośnej nitki lewej Obiektu nr 10+11. Ostatni nasuwany segment miał długość 19,832 m. Całkowita długość nasuniętego ustroju nośnego wynosi 399,177 m.
18.12.2018 - Odcinek III
W dniu 18.12.2018 wprowadzono tymczasową zmianę organizacji ruchu polegającą na przełożeniu ruchu z drogi DK7 na nowo wybudowany odcinek S7 w km 727+300 – 727+650 w miejscowości Rabka-Zdrój (Zbójecka Góra). Wprowadzona zmiana jest niezbędna ze względu na konieczność rozbiórki obecnej drogi DK7, wykonania wykopów pod jezdnię prawą drogi ekspresowej S7, a także realizację dróg dojazdowych w rejonie MOP-u oraz realizację przebudowy drogi DK7 odcinek 2.
źródło: facebook.com/gddkia
22.11.2018 - Odcinek III
Na Węźle Skomielna zabetonowano końcowy fragment łącznicy Obiektu nr 18 (wykonanego metodą nasuwania podłużnego), która poprzez urządzenie dylatacyjne połączy ten obiekt z wykonanym wcześniej Obiektem nr 18b.
02.11.2018 - Odcinek III
Na części estakadowej Obiektu nr 21 jezdnia prawa w Skomielnej Białej zabetonowano ostatni segment ustroju nośnego wykonywany na rusztowaniach stacjonarnych.
30.10.2018 - Odcinek III
W dniu 30.10.2018 r., zgodnie z projektem tymczasowej organizacji ruchu nr Z-02-23-3006, zatwierdzonym przez wydział BRD GDDKiA oddział w Krakowie, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie oraz właściwą Komendę Powiatowej Policji dla danego rejonu, wprowadzono zmianę organizacji ruchu na Węźle Zabornia. Zmiana polega na przełożeniu ruchu na kierunku Kraków-Chyżne na łącznicę A węzła Zabornia oraz na przekierowaniu ruchu na kierunku Zakopane – Kraków na nową jezdnię drogi DK47/S7. Ruch pojazdów w relacji Kraków – Zakopane odbywa się bez zmian. Tymczasowa organizacja ruchu będzie utrzymywana do 12.05.2019 r.
29.10.2018 - Odcinek III
Zakończono układanie warstwy wiążącej nawierzchni z asfaltu twardolanego grubości 4,5 cm na jezdni prawej Obiektu nr 24 długości 372,9 m oraz na Obiekcie nr 23 długości 82,9 m w Rabce Zdrój.
18.10.2018 - Odcinek III
W dniu 18.10.2018 zgodnie z Projektem Czasowej Organizacji Ruchu o nr Z-02-3.1-20 zatwierdzonym przez GDDKiA oddział w Krakowie, Komendę Wojewódzką Policji Wydziału Ruchu Drogowego w Krakowie oraz właściwą Komendę Powiatowej Policji dla danego rejonu wprowadzono zmianę organizacji ruchu polegającą na przełożeniu ruchu na nowo wybudowaną drogę krajową nr 28. Wprowadzona zmiana umożliwi kontynuację prac na węźle Skomielna. Tymczasowa organizacja ruchu będzie utrzymywana do 15.03.2019.
10.10.2018 - Odcinek III
W czwartek 11 października, ok. godz. 11, planowana jest zmiana organizacji ruchu na DK7. Jadąc „zakopianką” od strony Krakowa, na Zbójeckiej Górze, kierowcy wjadą na lewą jezdnię nowej S7 i dojadą do Chabówki, włączając się przed wiaduktem w istniejącą dwujezdniową DK47.
Jadący od strony Zakopanego pojadą istniejącą DK47 do Rabki Zdroju i w miejscu starego skrzyżowania z DK7 skręcą na nowe rondo węzła Zabornia, którym pojadą na nową S7. Ruch będzie poprowadzony po jednej jezdni S7 w obu kierunkach.
Na zdjęciach lotniczych zaznaczyliśmy kierunki jazdy: kolorem czerwonym Kraków-Nowy Targ, zielonym od strony Nowego Targu i Zakopanego w kierunku Krakowa. Ruch na Chyżne odbywa się przez węzeł Zabornia.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała około 30-45 dni. Po wybudowaniu łącznic na węźle Zabornia dokonana zostanie korekta ruchu. Odcinek „zakopianki” od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu.
Zmiany są niezbędne dla prowadzenia dalszych prac przy budowie S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój, m.in. najazdów na obiekty inżynierskie, dróg serwisowych, łącznic. Ruch dwustronny po jednej jezdni będzie się odbywał do końca budowy.
źródło: facebook.com/gddkia
18.09.2018 - Odcinek III
Na Obiekcie 22 zabetonowano segmenty nr 13 nitki lewej oraz prawej, czym zakończono prace związane z wykonaniem ustroju nośnego.
Na Obiekcie 24 dokonano próbnego obciążenia statycznego nitki lewej.
06.09.2018 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 w miejscowości Skomielna Biała zabetonowano zwornik B33 ustroju nośnego wykonywanego w technologii nawisowej. Etap ten zakończył wykonywanie konstrukcji nośnej jezdni lewej o całkowitej długości 996 m.
31.08.2018 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18d w ciągu łącznicy D węzła Skomielna Biała zabetonowano ostatni segment ustroju nośnego. Całkowita długość wykonanej konstrukcji nośnej obiektu wynosi 370 m.
20.08.2018 - Odcinek III
Dnia 20.08.2018, zgodnie z projektem 2794-01-00, zatwierdzonym przez GDDKiA oddział w Krakowie, zarząd drogi – Rejon GDDKiA w Wadowicach, Komendę Wojewódzką Policji Wydziału Ruchu Drogowego w Krakowie oraz właściwą Komendę Powiatowej Policji dla danego rejonu, wprowadzono zmianę organizacji ruchu na DK28 w rejonie Węzła Skomielna. Zmiana polega na przełożeniu ruchu z bypassu na nowo wybudowany odcinek DK28 w km 63+785 – 64+120.
16.08.2018 - Odcinek I
Zakończono proces nasuwania podłużnego konstrukcji nośnej na podpory nitki lewej Obiektu nr 14. Ostatni nasuwany segment miał długość 26,9 m. Całkowita długość nasuniętego ustroju nośnego wynosi 397,9 m.
09.08.2018 - Odcinek III
Z dniem 09.08.2018, zgodnie z projektem tymczasowej organizacji ruchu nr 2848-01-00, zatwierdzonym przez GDDKiA oddział w Krakowie, zarząd drogi – Rejon GDDKiA w Nowym Targu, Komendę Wojewódzką Policji Wydziału Ruchu Drogowego w Krakowie oraz właściwą Komendę Powiatowej Policji dla danego rejonu, wprowadzono zmianę organizacji ruchu na Węźle Zabornia. Zmiana polega na przełożeniu ruchu na nowo wybudowane ronda i Obiekt 28 w docelowym śladzie DK7, aby tym samym umożliwić kontynuację prac przy budowie drogi S7 łączącej się w końcowym odcinku z DK47.
12.07.2018 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 w miejscowości Skomielna Biała dokonano wyrównania wysokościowego (ok. 3 cm) dwóch przeciwległych odcinków ustroju nośnego budowanych wspornikowo (metodą nawisową) pomiędzy podporami nr 8 i 9 jezdni lewej oraz zabetonowano zwornik (żelbetowy element łączący z betonu klasy C 50/60).
Jest to pierwszy z czterech zworników, które docelowo połączą w całość budowane fragmenty konstrukcji nośnej nitki lewej o długości 995,58 m.
03.07.2018 - Odcinek III
Zakończono proces nasuwania podłużnego konstrukcji nośnej na podpory nitki lewej Obiektu nr 18 w miejscowości Skomielna Biała. Ostatni nasuwany segment miał długość 22 m. Całkowita długość nasuniętego ustroju nośnego wynosi 428 m.
08.05.2018 - Odcinek III
We wtorek 8 maja bieżącego roku zgodnie z projektem 2929-01-00, zatwierdzonym przez GDDKiA oddział w Krakowie, zarząd drogi – Rejon GDDKiA w Nowym Targu, Komendę Wojewódzką Policji Wydziału Ruchu Drogowego w Krakowie oraz właściwą Komendę Powiatowej Policji dla danego rejonu, wprowadzono zmianę organizacji ruchu polegającą na zamknięciu drogi powiatowej 1668K w rejonie obiektu 27. Tymczasowa organizacja ruchu będzie miała miejsce do 31 lipca 2018 roku.
08.05.2018 - Odcinek III
We wtorek 8 maja bieżącego roku zgodnie z projektem został rozpoczęty montaż desek gzymsowych na obiekcie 27.
12.04.2018 - Odcinek I
W dniach od 16.04 do 25.04.2018 r. nastąpi pełne zamknięcie DK 7 („Zakopianki”) w miejscowości Lubień. Objazd drogi krajowej DK7 pomiędzy miejscowością Lubień, a miejscowością Skomielna Biła odbywać się będzie drogą wojewódzką DW 968 do miejscowości Mszana Dolna, a następnie drogą krajową DK 28 do miejscowości Skomielna Biała.
13.03.2018 - Odcinek III
Zabetonowano ławę fundamentową pod przyczółek w osi 1L na obiekcie 22. Tym samym było to ostatnie betonowanie tego typu elementu na III odcinku. Roboty fundamentowe zostały zakończone.
31.01.2018 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 w miejscowości Skomielna Biała zabetonowano ostatni segment łuku lewego nitki lewej w przęśle między podporami w osiach nr 7 i 8. Rozpiętość przęsła 7-8 wynosi 120,0 m. Beton klasy C50/60.
24.01.2018 - Odcinek I
Rozpoczęto nasuwanie podłużne konstrukcji nośnej obiektu nr 14 - nitka prawa.
18.01.2018 - Odcinek I
Zabetonowano ostatni fundament podpór stałych na obiekcie nr 10+11.
04.01.2018 - Odcinek I
Na Obiekcie 14 zabetonowano płytę dolną i środniki pierwszego segmentu ustroju nośnego nitki prawej. Wbudowano 190m3 betonu.
Aktualności z 2017 r. - ⇅ -
15.12.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 w miejscowości Skomielna Biała zabetonowano pierwszy segment ustroju nośnego metodą nawisową. Segment skrzynkowy B2 posiada wysokość 6,70m i długość 2,0m. Betonowanie segmentu B2 nad podporą 7L odbyło się w dwóch etapach (I etap: płyta dolna + środniki; II etap: płyta górna).
11.12.2017 - Odcinek III
Wprowadzono czasową zmianę organizacji ruchu w związku z przełożeniem ruchu na bypass w ciągu DK-7 w km 726+620 - 726+710.
07.12.2017 - Odcinek III
Wprowadzono czasową zmianę organizacji ruchu w związku z przełożeniem ruchu na bypass w ciągu DK-28 w km 64+075 - 64+400.
29.11.2017 - Odcinek III
Wprowadzono czasową zmianę organizacji ruchu - zajęcie prawej jezdni DK-47 w km 0+840 - 1+520.
29.11.2017 - Odcinek III
Na obiekcie 24 zabetonowano płytę górną ostatniego segmentu ustroju nośnego. Tym samym konstrukcja nośna nitki lewej o długości 376m została zakończona.
24.11.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 w miejscowości Skomielna Biała zabetonowano pierwszy segment długości 15,7 m konstrukcji łuku w przęśle pomiędzy podporami nr 7 i 8 nitki lewej. Rozpiętość teoretyczna łuku wynosi 110,31 m. Beton klasy C50/60.
21.11.2017 - Odcinek I
Zabetonowano korpus przyczółka 1L Obiektu 10-11. Betonowanie trwało 14 godzin, zużyto 558 m³ betonu.
20.11.2017 - Odcinek I
Rozpoczęto prace związane z wykonywaniem deskowania wytwórni ustroju nośnego na nitce prawej Obiektu 14.
13.11.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 w miejscowości Skomielna Biała ustroje nośne estakady wykonywane są w technologii nasuwania podłużnego. Nasunięto na podpory pierwszy segment nitki lewej o długości 30 m. Tą metodą wykonane zostaną dwie konstrukcje nośne, z których każda będzie miała 428 m długości.
19.10.2017 - Odcinek I
Betonowanie ustroju nośnego 5P-4P Obiektu nr 4 w zakresie płyty dolnej.
06.10.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 zabetonowano fundament 8P – ostatni z czterech dużych fundamentów pod przęsła łukowe o rozpiętości 120 m. Wbudowano 810 m³ betonu kl. C 30/37.
26.09.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18d w ciągu budowanej łącznicy węzła drogowego w Skomielnej Białej zabetonowano I etap ustroju nośnego (przęsła 1-3) długości 54 m. Długość projektowa obiektu wynosi 370 m. Wbudowano 388 m³ betonu kl. C 50/60.
16.09.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 25a znajdującym się w Rabce-Zdrój zabetonowano 2-przęsłowy ustrój nośny o konstrukcji belkowej.
Wbudowano około 930m³ betonu klasy C50/60.
Sierpień 2017 - Odcinek I
Na obiekcie 4 prowadzone są prace związane z wykonaniem rusztowań pod deskowanie w osiach 3P-5P, zabezpieczenie ścian wykopu w osi 2 (ścianka szczelna z grodzic stalowych) oraz prace związane z wykonaniem fundamentu w osi 1P.
31.08.2017 - Odcinek I
Zabetonowano pierwszy fundament na Obiekcie 10+11. Zużyto 419 m³ betonu.
22.08.2017 - Odcinek I
Na Obiekcie 14 zabetonowano III etap filara 3P. Wysokość filara po zabetonowaniu to 17,5m. Wbudowano 62 m³ betonu.
10.08.2017 - Odcinek I
W związku z wykonywanymi robotami palowymi w osi 2 obiektu nr 4 skorygowano tymczasową organizację ruchu na istniejącej DK7. Przełożono ruch na wcześniej wykonany bypass, co umożliwiło rozpoczęcie robót fundamentowych na podporach w osi 2.
07.08.2017 - Odcinek I
Na obiekcie nr 14 zakończono prace związane z wykonaniem fundamentów na wszystkich podporach pośrednich.
04.08.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 zabetonowano płytę dolną skrzynki segmentu startowego ustroju nośnego nad podporą 7L. Jest to pierwszy etap wykonywania ustroju nośnego metodą nawisową. Segment startowy ma długość 47 m a całkowita długość ustroju nośnego każdej nitki wynosić będzie 993 m. Wbudowano 201 m3 betonu kl. C50/60.
03.08.2017 - Odcinek III
Zabetonowano fundament 7L Obiektu nr 18. Jest to drugi z czterech podobnych fundamentów pod konstrukcję łuków betonowych o rozpiętości 120 m. W fundament wbudowano 811 m3 betonu kl. C30/37.
Lipiec - Odcinek II
Zakończono wykonywanie pali plastycznych (CFA) przed portalem południowym. Wykonano odcinek próbny materaca dla wzmocnienia podłoża pod nasyp na odcinku drogowym G.
16.07.2017 - Odcinek II
Zabetonowano pierwszy 12-metrowy segment stropu (kaloty) obudowy stałej.
11.07.2017 - Odcinek III
Na obiekcie nr 24 miało miejsce pierwsze betonowanie ustroju nośnego głównej trasy S7. Betonowanie przebiegło bez zakłóceń, wbudowano 234m³.
10.07.2017 - Odcinek II
Miały miejsce pierwsze próby robót strzałowych w tunelu 1.
06.07.2017 - Odcinek I
Na Obiekcie nr 14 betonowano pierwszy filar 2P.
06.07.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 18 zabetonowano fundament podpory nr 7P. Jest to pierwszy z czterech fundamentów dwóch konstrukcji łukowych mostu, które będą miały po 120,0 m rozpiętości. Wbudowano 810 m³ betonu klasy C30/37. Betonowanie trwało 25 godzin.
03.07.2017 - Odcinek II
Rozpoczęto prace związane z wykonaniem pali plastycznych CFA przed portalem południowym tunelu.
Czerwiec 2017 - Odcinek I
Zakończono wykonywanie pali typu FRANKI NG na podporze nr 1 Obiektu nr 4. Trwają prace związane z montażem rusztowań pod deskowanie ustroju nośnego przęsła 5L-4L.
Czerwiec 2017 - Odcinek I
Trwają prace związane z wykonywaniem pali typu FRANKI NG na Obiektach nr 6-7-8 oraz 10-11.
Czerwiec 2017 - Odcinek I
Kontynuowane są roboty ziemne na sekcjach B,C,D,E i F.
Czerwiec 2017 - Odcinek II
Zakończono wykonywanie dodatkowej palisady u podnóża skarpy nad murem MO6. Ukończono prace związane z zabezpieczeniem pierwszej półki skarpy SWP23 w technologii gwoździ gruntowych. Wykonano 6 segmentów płyty spągu (3 w tunelu 1 i 3 w tunelu 2).
21.06.2017 - Odcinek III
Na Odcinku III zakończono wykonywanie wielkośrednicowych pali fundamentowych dla obiektów mostowych.
Wykonano w sumie 1712 sztuk pali o średnicach 1,5m i 1,2m o łącznej długości 25,3 km. Do wykonania pali zużyto ok. 35 000 m³ betonu klasy C30/37.
13.06.2017 - Odcinek I
Zakończono wykonywanie pali typu FRANKI NG na obiekcie nr 14. Obecnie trwają prace związane z budową podpór.
08.06.2017 - Odcinek II
Wykonano betonowanie pierwszego z filarów (2P – I Etap) obiektu mostowego 15+16. Ukończono także prace związane z wykonaniem dodatkowej palisady u podnóża skarpy nad murem MO-6.
07.06.2017 - Odcinek III
Na Obiekcie nr 21 zabetonowano fundament filara nr 7P. Jest to ostatni z sześciu największych fundamentów na całym kontrakcie. Jego kubatura wynosi 1220 m³ betonu klasy C 30/37. Betonowanie trwało 18 godzin. Filar będzie miał wysokość 33,1 m.
Maj 2016 - Odcinek II
Zakończono prace związane z zabezpieczeniem skarpy na murem MO-6 w technologii gwoździ gruntowych. Wykonano trzy 12-metrowe odcinki płyty spągu oraz rozpoczęto prace związane z wykonaniem izolacji dla stropu w Tunelu 1.
30.05.2017 - Odcinek II
Wykonano betonowanie 1 Etapu korpusu przyczółka 1P.
18.05.2017 - Odcinek I
Zabetonowano element konstrukcyjny - ławę fundamentową podpory 2L Obiektu nr 14 (164 m³ betonu). Na tym Obiekcie dotychczas wykonano ławy fundamentowe podpór 9P (134,0 m³ betonu) i 2P (164,0 m³ betonu).
08.05.2017 - Odcinek II
Wykonano betonowanie 1 Etapu korpusu przyczółka 1L.
Kwiecień - Maj 2017 - Odcinek I
Na podporze 1 Obiektu nr 4 realizowano prace związane z zabezpieczaniem skarpy i muru oporowego od strony drogi gminnej, wykonano oczep na palach DFF przyczółek lewy oraz przygotowano platformy z kruszywa w celu umożliwienia prowadzenia prac palowych na przyczółku w osi nr 1.
Kwiecień 2017 - Odcinek I
Na Obiekcie nr 4 prowadzono prace na podporze w osi 3 w zakresie realizacji ław oraz filarów:
· 05.04.2017 - ława fundamentowa w osi 3P,
· 13.04.2017 - filar w osi 3L – trzon,
· 26.04.2017 - filar w osi 3P – trzon.
Kwiecień 2017 - Odcinek II
Zabetonowano fundamenty podpór 2P i 4L. Kontynuowano również wykonywanie gwoździ gruntowych do zabezpieczenia skarpy nad murem MO6.
28.04.2017 - Odcinek II
Rozpoczęto drążenie lewej nitki tunelu od strony portalu północnego.
27.04.2017 - Odcinek III
W dniu 27.04.2017 zabetonowano ustrój nośny obiektu nr 18a na węźle drogowym Skomielna Biała. Jest to pierwszy zabetonowany most na całym kontrakcie. Obiekt posiada konstrukcję z betonu sprężonego o długości 28,6m.
27.04.2017 - Odcinek II
Zabetonowano 12-metrowy fragment płyty spągu, będący pierwszą częścią obudowy stałej tunelu.
04.04.2017 - Odcinek II
Rozpoczęto prace związane z wykonaniem muru MO-6 w technologii pali DFF.
Marzec 2017 - Odcinek I
Trwają roboty ziemne i instalacyjne na całej długości kontraktu, tym budowa gwoździowanie skarp i budowa dróg serwisowych na terenach pozyskiwanych dodatkowo przez Wykonawcę.
Po okresie zimowym wznowiono wykonywanie materacy z kruszywa pod nasypy.
Na obiekcie nr 4 kontynuowane są prace związane z budową przyczółka w osi 5 oraz słupów w osi 3 i 4, a także wykop pod przyczółek w osi 1.
Rozpoczęto roboty palowe na obiekcie nr 10-11 i przygotowawcze na obiektach: 5 i 6-7-8.
Marzec 2017 - Odcinek II
Zabetonowano fundamenty podpór 1L+1P (fundament przyczółka) oraz 3L. Kontynuowano także wykonywanie gwoździ gruntowych na skarpie nad murem MO6.
06.03.2017 - Odcinek II
Rozpoczęto drążenie prawej nitki tunelu od strony portalu północnego.
28.02.2017 - Odcinek II
W dniu 28.02.2017 zakończono betonowanie pierwszego z fundamentów (dla podpory 2L) obiektu nr 15+16 w Naprawie.
Luty 2017 - Odcinek II
Zakończono gwoździowanie, stanowiące zabezpieczenie skarpy tymczasowej przy portalu północnym. Równocześnie prowadzono prace związane z montażem obudowy wyprzedzającej przy wjeździe do tunelu od strony portalu północnego.
Luty 2017 - Odcinek I
Kontynuowano roboty ziemne, w tym wykuwanie przekopu przez największe, skaliste wzniesienia na trasie tj. w m. Lubień i Krzeczów, zabezpieczając wyłaniające się skarpy gwoździami gruntowymi, by uzyskać dostęp do największych obiektów mostowych na Odcinku I (ob. 6-7-8 i ob. 9-10) wzdłuż placu budowy, po własnej drodze serwisowej.
Luty 2017 - Odcinek I
Prowadzone są roboty fundamentowe skrajnych obiektów mostowych nr 4 i 14, oraz rozpoczynane są roboty przy obiekcie nr 10 – 11 oraz 6-7-8.
Luty 2017 - Odcinek I
Trwają prace konstrukcyjne przy pierwszym obiekcie w ciągu budowanej drogi ekspresowej przechodzącym nad dotychczasową DK 7. Ich istotnym fragmentem jest wykonanie przyczółka północnego na styku z wybudowanym wcześniej odcinkiem S7, tak by zaistniała możliwość przeprowadzenia ruchu tymczasowym objazdem i odseparowania ruchu na Zakopiance od budowy, na cały, pozostały okres jej trwania.
22.02.2017 - Odcinek III
Otwarcie bypassu w ciągu drogi krajowej nr 7 w miejscowości Skawa.
18.02.2017 - Odcinek III
W dniu 18.02.2017 roku na obiekcie nr 21 (dł. całkowita 1023,67m) w miejscowości Skomielna Biała zakończono wykonywanie pali wielkośrednicowych Φ1500 w ilości 510 szt. Sumaryczna długość wszystkich pali wynosi 7,556 km.
01.02.2017 - Odcinek III
W nocy z 31.01.2017 na 01.02.2017 na obiekcie nr 21 w miejscowości Skomielna Biała odbyło się betonowanie fundamentu najwyższej podpory na Kontrakcie o wysokości 49,26 m i objętości betonu 1090 m³.
Styczeń 2017 - Odcinek II
Wykop prowadzony przy wlocie do tunelu po prawej stronie na portalu północnym osiągnął docelowy poziom 0. Rozpoczęto także wykopy pod fundamenty podpór obiektu 15+16.
25.01.2017 - Odcinek III
W dniu 25.01.2017 zakończono betonowanie fundamentu podpory 7L obiektu nr 21 w Skomielnej Białej. Wbudowano 1220 m³ betonu klasy C30/37 oraz 213 ton stali zbrojeniowej. Betonowanie trwało 24 godziny. Jest to jeden z 4 największych fundamentów na całym Kontrakcie.
Aktualności z 2016 r. - ⇅ -
20.12.2016 - Odcinek III
Otwarcie bypassu w ciągu drogi krajowej nr 28 w miejscowości Skomielna Biała.
20.12.2016 - Odcinek I
Próbne obciążenie dynamiczne dla pali (Franki NG) na podporze 5 obiektu 4. Zakończenie robót palowych na podporze 5.
15.12.2016 - Odcinek I
Okres zimowy od 15.12.2016 do 15.03.2017 - nie wlicza się do czasu realizacji Umowy. Wykonawca deklaruje kontynuację robót w miarę korzystnych technologicznie warunków pogodowych.
Grudzień 2016 - Odcinek II
Rozpoczęto budowę dróg dojazdowych wzdłuż obiektu 15+16 oraz bezpośrednio do wlotu portalu południowego, gdzie rozpoczęto wykop w gruncie nieskalistym.
Grudzień 2016 - Odcinek III
Wykonano w całości fundamenty podpór obiektu 18a – łącznicy przy węźle Skomielna. Na obiekcie 21 wykonano wszystkie pale pod trzy największe podpory.
24.11.2016 - Odcinek II
Przy portalu południowym tunelu (od strony Zakopanego) rozpoczęto wykonywanie wzmocnienia skarpy nad murem oporowym MO6 metodą gwoździowania.
23.11.2016 - Odcinek I
Statyczne próbne obciążenie pali (Franki NG) dla obiektu 4 podpory 5.
10.11.2016 - Odcinek II
Rozpoczęto wykonywanie sztywnej obudowy skarpy tymczasowej z betonu natryskowego (torkretu).
10.11.2016 - Odcinek III
Rozpoczęto wykonywanie gwoździ gruntowych zapewniających stateczność skarpy w miejscowości Rabka-Zdrój.
02.11.2016 - Odcinek I
Rozpoczęcie wykonania próbnych pali (Franki NG) na obiekcie 4.
Listopad 2016 - Odcinek I
Oznakowano taśmami ostrzegawczymi miejsca będące stwierdzonymi siedliskami płazów - głównie kumaka górskiego.
Listopad 2016 - Odcinek II
Na początku listopada zakończono wykonywanie kolumn żwirowych. W połowie miesiąca rozpoczęły się pracy związane z budową kanalizacji deszczowej.
Listopad 2016 - Odcinek III
Na początku listopada przeprowadzono pierwsze próbne obciążanie pali na obiekcie 18 zlokalizowanym w Skomielnej-Białej. Wynik badania był pozytywny, a w połowie listopada wykonano w technologii na mokro pierwszy fundament podpory.
28.10.2016 - Odcinek I
Rozpoczęcie robót strzałowych na odcinku F – Gmina Jordanów.
15.10.2016 - Odcinek I
Rozpoczęcie robót przy odcinku próbnym wzmacniania podłoża (materac).
06.10.2016 - Odcinek II
Zaczęto montować pierwsze gwoździe w celu wzmocnienia skarpy tymczasowej przy portalu południowym tunelu.
04.10.2016 - Odcinek III
Rozpoczęto roboty palowe na węźle Skomielna. Na obiekcie 29 zabetonowano pierwszą płytę denną obiektów tunelowych.
Październik 2016 - Odcinek I
Podjęto działania na rzecz ochrony storczyka męskiego. Miejsca gdzie znajdował się ten gatunek zostały zabezpieczone i pozostawione w stanie nienaruszonym do wiosny, w celu przesadzenia osobników na stanowisko zastępcze o odpowiednich warunkach siedliskowych.
Październik 2016 - Odcinek II
Rozpoczęto wykopy w gruntach skalistych przy wlocie do tunelu od strony portalu północnego. Jednocześnie prowadzono prace związane z wykonywaniem kolumn żwirowych jako wzmocnienie podłoża pod korpus drogowy. Swój początek miały też prace przy wymianie słupów linii napowietrznej SN-15kV. W tym miesiącu odbyły się także wiercenia studni głębinowych PU1 i PU2 dla zaopatrzenia w wodę obu portali tunelu oraz kilku gospodarstw prywatnych.
27-28.09.2016 - Odcinek I
Rozpoczęcie wykonywania odcinków doświadczalnych budowy nasypów z gruntów ulepszonych spoiwami hydraulicznymi.
15.09.2016 - Odcinek I
Zatwierdzenie laboratorium polowego Wykonawcy - LABOTEST Sp. z o.o. zlokalizowanego w Krzeczowie. Stwierdzono odpowiednie przygotowanie Laboratorium do obsługi Kontraktu w przewidywanym zakresie badań laboratoryjnych i laboratorium dopuszczono do obsługi Kontraktu.
05.09.2016 - Odcinek II
Ruszyły prace budowlane na Placu Budowy. Rozpoczęto roboty przygotowawcze w zakresie pomiarów geodezyjnych oraz zdjęcia warstw humusu.
Wrzesień 2016 - Odcinek II
Zaczęły się prace związane z wykonaniem wykopu w gruntach nieskalistych na odkład przy portalu południowym. Przygotowywano również platformę roboczą pod kolumny żwirowe, mające stanowić wzmocnienie podłoża pod korpusem drogowym.
Wrzesień 2016 - Odcinek III
W połowie września rozpoczęto wykonywanie robót palowych. Pierwszy pal powstał na pod obiektem 21, który jest najdłuższym wiaduktem w całej inwestycji.
30.08.2016 - Odcinek III
Odbiór wytwórni betonu BOSTA BETON w Naprawie. Dokonano wstępnego przeglądu betoniarni i wykonano zaroby próbne dla betonów konstrukcyjnych.
26.08.2016 - Odcinek I
26 sierpnia 2016 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wbił pierwszą łopatę na budowie drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa. W uroczystości uczestniczył również dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński oraz lokalni politycy i samorządowcy.
24.08.2016 - Odcinek I
Odbiór wytwórni betonu BUDOKRUSZ S.A. w Myślenicach. Dokonano przeglądu wytwórni, uznano że wytwórnia jest odpowiednio wyposażona pod względem sprzętowym, posiada odpowiednie zaplecze personalne i laboratoryjne i może być dopuszczona do produkcji betonu na Kontrakcie.
05.08.2016 - Odcinek III
Ruszają pierwsze roboty ziemne pod obiekty na terenie odcinka III. Pierwsze koparki zaczęły pracować na zlokalizowanym w Rabce-Zdrój obiekcie 29.
29.06.2016 - Odcinek I
Podpisanie Umowy na realizację odcinków S7 Lubień - Naprawa z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa na kwotę brutto 521 519 095,35 złotych w okresie 22 miesięcy od daty zawarcia umowy (bez okresów zimowych) z 10-cio letnią gwarancją jakości.
29.06.2016 - Odcinek II
Podpisanie Umowy na budowę odcinków S7 Naprawa - Skomielna Biała z włoską firmą Astaldi S.p.A z Rzymu na kwotę brutto 968 871 778,09 zł w okresie 54 miesiące (wraz z okresami zimowymi) od dnia podpisania umowy. Inwestycja obejmuje budowę dwukomorowego tunelu o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.
31.03.2016 - Odcinek III
Podpisanie Umowy na budowę S7 Skomielna – Chabówka i DK 47 Rabka-Zdrój – Chabówka z włoską firmą SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu na kwotę brutto 615 068 976,27 zł w okresie 22 miesięcy od daty zawarcia umowy z 10-cio letnią gwarancją jakości.